AndA kan RajiN-ok klik

July 07, 2010

smk umas-umas tawau


sebot nama dah tentu x semua kenal
sebab nie sekolah bukan nya shopping complex
@ pWTc , Klcc @ pub2 yang berhampiran
sebab tu x berapa nak terkenal
tapi bagi aku it is not just a school
itu la tempat aku kenal kehidupan
di situla aku d suruh berjuang
di situ la ak d ajar tentang disiplin
d situla aku blajar tentang benda yang aku xtaw selama nie


tima kasih kat suma cikgu2
dah lama jugak aku tnggl kan sekolah tu
tapi d sekola tu jugak kenangan2 aku tercipta

aku ad tengok 1 cerita jepun..
cikgu dya cakap d sekolah ni la
kita belajar tuk bersahabat
kita belajar tuk mencinta
kita belajar tentang kehidupan
kadang2 aku rasa betol
tapi cikgu aku menyuntik virus
xtau la baik ke x
memori aku memproses virus yang d suntik
yang menjelaskan pada aku
sekola tempat belajar
tapi aku x pasti makna nya
belajar apa?
hari2 aku d arah dan mengikut
aku d suruh menatap setiap kata
yang tertulis berjela
di muka buku yang aku x sanggup nak nengok nya
tapi aku terpaksa
dalam fikir ku
mcam mana mau berjaya kalu x baca benda la ni?
ak mengiya sendiri
tapi tu la..
manusia kadang d bawah dan kadang2 di atas
tapi selalu orang yang di atas akan terus ke atas
dan yang d bawah selalu ke bawah
tapi memang kita akan terus d uji
kesabaran kan separuh daripada iman

member aku ada cakap
kesabaran separuh daripada iman
so tambah kan la separuh lagi jadi la 1
huh
mmg dya kreatif banar
hahahahahaha

di sekolah itu jugak aku melihat watak perangai dalam filem2 yang tercipta
kerna sekolah ada bnyak orang dan semua nya berbeza
ada yg nak jadi along bukit beluntong
ada yang nak jadi mafia hongkong
ada yang nak jadi cikgu
penyanyi
pelukis
n perompak yang cemerlang

teringat plak cikgu aku kena tikam ngan garpu
sedih agak nya cikgu tu
lemak dya menghilang
kesian..

tapi cikgu yang aku xkan penah lupah cikgu fatimah
sebab dia bek
skang dah kawen
smoga dia bahagia selalu..amin
tapi dia ajar aku x lama
passtu dia pindah gi sekolah len
sebab jauh sangat dari rumah dya la kot
tapi dya sempoi
waktu jwab soalan semua kena tapi aku dapat lepas walau x jawab soklan dya
hahaha
mish de cikgu so much

pastu aku jumpa plak sekolah aku dekat facebook
Sek.Men.Keb Umas-umas tawau mmg sekolah yang best bagi aku bab sekolah aku
hahaha
cikgu dah tukar2 dah..
bnyk cikgu baru yang aku x kenal
skang sekola tu pon dah ad web portal
masa aku xda plak bendala tu
law add kan best.
ni link die ha..web portal smk umas
tapi skang ni pon aku kene blajar gak lagi
masih menghadap buku
kena jawab exam
sebab menuntut ilmu itu wajib
aku memang nak study dulu sebelom nak bina rumah yang ad tangga..short die rumah tangga la
hahaha
apapon aku harap hari esok akan jadi lebih baik dari hari ini and lusa akan lebih baik dari hari esok
and ak harap mak aku selalu senyom..huhu
amin

No comments:

Post a Comment

apa dia??