AndA kan RajiN-ok klik

January 19, 2011

Nauzubilla_minzallik


MURTAD Perertian Murtad, Ialah orang Islam yang terkeluar dari Islam yakni 


mengingkari semua ajaran Islam, baik dari segi keyakinan, ucapan dan/atau 


perbuatannya. Semua amalan orang murtad akan dimusnahkan dan tidak nilai


pada hari akhirat nanti. Apabila ia tidak segera kembali kepada Islam serta 


bertaubat bersungguh-sungguh. 




Hubungan Orang Kafir. Berhubungan Muslim dengan Orang kafir adalah tidak 


dilarang, dicegah bahkan dibolehkan oleh Islam, KECUALI adanya perhubungan


(bertujuan) untuk memusuhi Allah dan RasulNya (hukum Allah), termasuk


merosakkan aqidah Islam.




ni komen yg aku jumpa dekat pesbuk


ndak tau la plak org seperti ini wujud


jabatan agama islam pi la jenguk2 orang ni


aku rasa dya mmg perlukan bimbingan


bukan aku mau belagak pulak...harap jgn slah faham


cuma bimbang akan saudara2 ku ni


sbb aku pun ndak tau mcm mana mau nasihatkan orang ni


sbb tu la aku merujuk kepada lebih pakar


murtad adalah tanggungjawab seluruh umat islam..takut nanti kita akan di 


soal kenapa budak ni murtad


doakan la dya dapat hidayah aminn


bukan nasihat maki hamun...aku pun mmg rasa nak maki tpi kita bukan di ajar 


sebegitu kan2..


aku bukan la alim ulama


tapi sebagai saudara seislam anda


just dapat bagi tunjuk yang mana kanan yang mana kiri


selamat beramal...


>>info:zaman fasyak mungkar siapa yang beramal dengan sunnah nabi kita


akan di beri ganjaran 100 pahala mati syahid.umat dahulu sebelum kita ingin 


mendapatkan 1 pahala mati syahid adalah dengan berperang dan mati di jalan 


Allah...kita umat nabi yang terakhir amat beruntung ,sgt2 beruntung..mati  


syahid Allah bagi ganjaran wajib syurga baginya..inikan pulak 2 pahala mati 


syahid...tapi kita di beri lebih lagi dari tu 100 pahala mati syahid..masyaAllah..

No comments:

Post a Comment

apa dia??