AndA kan RajiN-ok klik

December 03, 2010

salam manusia

ola..salam
aku cuma taip-taip
betolkan jika silap wokey...:)

............................................................................................................................
ak manusia
anda manusia
penuh khilaf penuh dosa
tiada daya tiada apa-apa
just punya akal punya minda
bila aku berkata
penuh rasa banyak makna
sebaliknya terdapat dosa menjaja
yang lebih adalah kurang nya kata saya
jangan jadi kuda @ jadi rusa
jadila hamba
pada tuhan
pada yang esa
mak ku selalu pesan jadi orang biar berguna
betul kata mak saya
sekarang siapa nak senyum pada yang x berguna
berguna for me means tidak jahil seperti dulu @ skrg ini
tegak kan hak diri dan hak mereka
pangkat @ darjat bukan cerita
iman & amal yang sepatut nya
tapi aku buta!!..blh kelipkan mata tapi tidak nampak apa-apa
nampak jalan tapi x melangkah
dulu aku menangis hanya sebab saudara ku jahil tentang agama
tpi sekarang aku ketawa
dulu aku menangis kerana x dpt bawa saudara ku dekat pada -Nya
tapi sekarang aku jau ke sana
aku rindu & mahu dengan tuhanku
aku rindu & mahu menumbuh kan pokok untuk syurga ku
aku rindu & mahu memadamkan api neraka ku
aku rindu & mahu makhluk -Nya berkumpul di atas ku
aku rindu & mahu semua tentang aku yang dulu
berikan aku hidayah sirami kan aku petunjuk
semoga ku tidak khilaf 
smoga ku tidak buta


saudara ku berkata 
selepas melihat dunia
dan saya mengaku seikhlas ati saya
saya kolot
saya x boley bukak fikiran
saya lebih rela dan memang suka ddk kampung
saya sememangnya dari kampung dan saya suka tentang nya
tiada sporting jika iya mengoyak iman saudara ku
masa buku amalan anda d baca jangan di kau menunding jari kepada saudaraku yang lain
yang kamu sangka memijak-mijak mahkota dunia anda
mohon la pada yang esa agar di jauhkan dari segala fitnah


  • sebagai wanita @ dari wanita
  • dari dunia nih
  • dari dajjal laknatullah
*saya tidak berniat menceritakan aib sesiapa..tell me if i am..i will remove this post (its my pleasure)





No comments:

Post a Comment

apa dia??